Hvordan kommunen oppnår riktig og oppdatert kompetanse for de oppgavene som skal løses, og for at innbyggerne skal få gode og helhetlige tjenester.
Kompetanse
En forutsetning for at vi kan bruke BTI-modellen, er at medarbeiderne i kommunen har kompetanse.
Det ene er kompetanse til å forstå og bruke samarbeidsstrukturene i modellen.
Det andre er kompetanse til å utføre oppgavene som ligger innenfor de ulike trinnene og prosessene i modellen.
Dette innebærer at vi må ha evne til å oppdage barn, unge eller familier som gir oss en bekymring, til å snakke med barn, unge og foresatte, og vi må være i stand til å nyttiggjøre oss av hjelpetiltak og andre hjelpetjenester der dette er nødvendig.
Kompetanseheving
Innhold og tekst er under utvikling
Kompetanse
En forutsetning for at vi kan bruke BTI-modellen, er at medarbeiderne i kommunen har kompetanse.
Det ene er kompetanse til å forstå og bruke samarbeidsstrukturene i modellen.
Det andre er kompetanse til å utføre oppgavene som ligger innenfor de ulike trinnene og prosessene i modellen.
Dette innebærer at vi må ha evne til å oppdage barn, unge eller familier som gir oss en bekymring, til å snakke med barn, unge og foresatte, og vi må være i stand til å nyttiggjøre oss av hjelpetiltak og andre hjelpetjenester der dette er nødvendig.
Kompetanseheving
Innhold og tekst er under utvikling